چگونه دچار استرس نشویم ؟ بخش ۱

۲۴ آبان, ۱۳۹۵محمد

مقابله با استرس

این روزها به دلایل مختلف استرس در میان افراد جامعه همه گیر شده است و کمتر کسی است که در طول روز دچار این نوع از فشار روانی نشود. از این رو در این نوشته سعی داریم تا با راه کارهایی از عوامل استرس زا دوری جسته و به سوی آرامش حرکت کنیم. اگر شما نیز به دنبال روشی برای رهایی از استرس می گردید با ما همراه باشید.

استرس

۱- این فکر خرافاتی را که نگران بودن مانع بروز اتفاقات بد می شود را رها کنید.
حتی اگر این کار تا حدودی ناخودآگاه باشد ، افراد استرسی گاهی بر این باورند که اگر آنها در مورد چیزی به اندازه کافی نگران باشند ، اتفاق نمی افتد.آیا این احمقانه نیست ؟ این احتمال وجود دارد که چیزهای بد اتفاق بیفتد، چه شما در مورد آنها نگران باشید و چه نباشید!

آرامش و دوری از استرس

۲- تصمیم بگیرید تا چیزی غیر از استرس، عامل محرک شما باشد.
یکی دیگر از باورهای رایج در مورد استرس این است که به شما انگیزه لازم برای انجام کارها را می دهد ، البته تا حدودی هم درست است چرا که استرس به شما برای انجام کارها فشار می آورد و شما می خواهید تا از این درد رها شوید . با این حال، راه های مثبت زیادی برای ایجاد انگیزه به خودتان وجود دارد، پس چرا از چیزی دردناک استفاده کنیم ؟
سعی کنید هنگامی که کاری را انجام می دهید به خودتان پاداش بدهید .چیزهای خوبی مثل : آب نبات، پیاده روی، ده دقیقه بازی پرندگان خشمگین (Angry birds) و …
و تا زمانی که چیزهای مثبت را امتحان نکرده اید به من نگویید که استرس تنها چیزی است که به شما انگیزه می دهد!

کاهش استرس

۳- باید درک کنید که استرس به حل مشکل کمک نمی کند!
در حالی که فکر کردن در مورد یک مشکل بارها و بارها به شما کمک خواهد کرد که مشکل را حل کنید ، مسلما استرس تنها شما را آشفته می کند طوری که حتی نمی توانید خوب فکر کنید . اینطور نیست ؟

استرس

۴- با ترس خود به طور مستقیم روبرو شوید به جای اینکه نگران باشید.
تحقیقات نشان داده است که استرسی ها ، بر خلاف کسانی که استرس ندارند ، توانایی زیادی برای یادگیری در هنگام قرار گرفتن در معرض چیزی که از آن می ترسند، ندارند.

[alert-announce]سعی کنید چیزهایی که در شما استرس ایجاد می کند را به طور کامل تجربه کنید. این جمله را شعار خود کنید : “ترس را احساس کن و هر طور شده انجامش بده”[/alert-announce]

برای مثال اکثر کسانی که از صحبت در میان جمع می ترسند درنهایت در می یابند که اصلا به آن بدی که فکر می کردند نیست. دانشمندان معتقدند که افراد نگران اجازه نمی دهند که احساسات به شکل کامل در آنها بروز کند، این کار موجب آشکار شدن همه جوانب و در نتیجه فروکش کردن ترس می شود. به طور خلاصه، شما ترس خود را از طریق نگرانی سرکوب می کنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته قبلی نوشته بعدی