چگونه دچار استرس نشویم ؟ بخش ۲

۲۵ آبان, ۱۳۹۵محمد

جلوگیری از استرس

در بخش دوم نوشته “چگونه دچار استرس نشویم” به ادامه نکاتی خواهیم پرداخت که در بخش پیشین نیز به آنها اشاره شد، امیدواریم با رعایت این نکات در زندگی روزمره خود بتوانیم از بروز یا افزایش استرس جلوگیری کنیم و سطح آرامش خود را در طول روز به میزان مورد قبولی برسانیم.

استرس گرفتن

۵- باور داشته باشید که شما برای اتفاق بد احتمالی بیشتر از آن آمادگی دارید که بخواهید نگرانش باشید.
به خاطر داشته باشید که استرس به حل مشکل کمکی نمی کند. انسان ها به طور طبیعی انعطاف پذیر هستند و شما هم همینطور هستید، بنابراین اگر چیز بدی اتفاق بیافتد، شما قادر خواهید بود که بدون نگرانی آن را مدیریت کنید.

۶- از خود بپرسید: “بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد چیست؟”
بدترین حالت ممکن برای شما اینست که چیزی که ازآن می ترسید شما را بکشد !! اینطور نیست ؟ اتفاقی که ممکن است بیفتد شاید بد باشد ولی شما را نمی کشد. این فکر ترس شما را می ریزد و معمولا هم اتفاق بدی نمی افتد .

درگیر استرس شدن

۷- به خودتان اثبات کنید بیشتر چیزهایی که درباره آنها نگران هستید هرگز اتفاق نمی افتند.
به صورت روزانه، استرس های خود را بنویسید . در پایان هفته، دقت کنید که آیا چیزی که نگرانش بودید رخ داده است یا نه؟! درمی یابید که اکثریت قریب به اتفاق چیزهای نگران کننده ،هرگز اتفاق نمی افتد. پس چرا انرژی روحی و جسمی خود را روی آنها صرف کنیم ؟

خودداری از استرس

۸- روز استرس
یک روش عالی برای افراد نگران این است که یک زمان خاص برای استرس در نظر بگیریم. شاید سی دقیقه دریک روز یا شاید تمام یک روز – مثلا چهارشنبه ها روز استرس باشد . در طول زمان مشخص شده ، تا آنجا که می توانید نگران باشید ! و در خارج از آن زمان، از زندگی خود لذت ببرید .

رهایی از استرس

۹- به عضلات خود بیاموزید چگونه ریلکس شوند
این واقعا، واقعا سخت است که استرس داشته باشید در حالی که بدن شما به طور کامل آرام است. همانطور که وقتی نگران هستید عضلات شما متشنج هستند وقتی عضلاتتان آرام است مغز شما نیز آرام خواهد بود. با تمریناتی نظیر مدیتیشن روزانه، بدنتان را آرام کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید بهتر می توانید ریلکس شوید. به این ترتیب، هنگامی که استرس به وجود می آید، با استفاده از تکنیک های آرام سازی آنها را نابود می کنید.

[alert-success]احتمالا بسیاری از استرس های ما در مورد آینده هستند و پاسخ به این سؤال که: “چه می شود اگر…”[/alert-success]

البته، اگر ذهن شما همیشه در آینده باشد ، آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد را از دست خواهید داد. حال جاییست که زندگی شما در آن در حال وقوع است. با استفاده از برخی تکنیک ها، بودن در حال را تمرین کنید، مثلا سطح روبروی خود را لمس کنید، سرد است یا زیر یا صاف ؟ چه بویی در فضا احساس می کنید ؟ چه می شنوید ؟ روی این حواس تمرکز کنید تا در این لحظه بمانید، جایی که زندگی شما در حال شکل گرفتن است به جای آینده نامعلوم !!

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته قبلی نوشته بعدی