چگونه شاد زندگی کنیم ؟ بخش ۲

۲۳ آبان, ۱۳۹۵پویا

 زندگی شاد

شاد زیستن؛ با تهیه روزانه لیستی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم شما به مغز و ذهن خودتان آموزش میدهید که به مثبت ها بیشتر توجه کند. ما در هر دقیقه در حال دریافت اطلاعات زیادی از محیط اطراف خود هستیم و مغزمان آن ها را فیلتر و در خود نگهداری می کند.

زندگی شاد

تصور کنید که با هر تیک ساعت و یا با هر قدمی که برمی داریم می توانیم اطلاعاتی را دریافت کنیم. اما اینطور نیست و ما به خیلی از چیزها اصلن توجه نمیکنیم و اگر هم از جلوی چشممان رد شوند ما آن ها را نمیبینیم. اجازه دهید با یک مثال موضوع را روشن تر کنیم. شما هر روز یک مسیر را طی میکنید به محل کار، مدرسه و یا هر جای دیگر میروید. در خیابان خودروهای زیادی را میبینید. اما روزی متوجه می شوید، همسایه شما یا دوستتان یک خودرو خاص که دارای رنگی خاص نیز می باشد را خریداری کرده است. از فردای آن روز، آن خودرو و یا رنگ خاص را بیشتر میبینید و با خود تصور میکنید که تعداد این نوع از خودرو یا رنگ آن در خیابان ها بیشتر شده است. اما در واقع ممکن بود هر روز از جلوی آن مدل خودرو رد شوید و اصلن متوجه آن نشوید.

شاد زندگی کردن

این یعنی ذهن شما آن را فیلتر میکرده و نیازی به نگهداری آن در حافظه نداشته است. اما اکنون مغز شما روی آن مدل و یا رنگ متمرکز شده و در نتیجه شما در طول روز آن مدل را بیشتر مشاهده می کنید.

شما با انجام این تمرین در واقع به ذهنتان می آموزید که تمرکز و توجه اش را بر روی مواردی که شما در لیست تهیه شده به آن ها اشاره کرده اید بیشتر کند و با ادامه این تمرین مغز شما تنها همان موارد را جمع آوری و نگهداری کند.

نتایج مثبت

برخی از افرادی که این تمرین را به مدت ۲۱ روز انجام داده اند در آزمایشات، بیان کردند که نه تنها زندگی فرح بخش و شادتری نسبت به گذشته دارند، بلکه شب ها خواب راحت تر و درد و آزردگی کمتری نیز تجربه کرده اند. به این معنی که آرامش بیشتری پیدا کرده اند.

شاد ماندن

در آزمایش دیگری از تعدادی افراد خواسته شد که تنها یک هفته به نوشتن این لیست بپردازند. و پس از آن، آنها نه تنها احساس شادی بیشتر و افسردگی کمتری داشته اند، بلکه تا ۶ ماه بعد نیز تجربه هایی از این نوع را داشته اند که تنها با اجرای این تمرین فقط به مدت یک هفته بوده است.

[alert-success]شما هم می توانید با انجام این تمرین و به اشتراک گذاری این نوشته زندگی خود، دوستان و آشنایانتان را تحت تاثیر قرار داده و موجب انتشار میزان بیشتری از شادی در محیط اطراف خود شوید.[/alert-success]

با آرزوی شادی و تندرستی

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته قبلی نوشته بعدی