چگونه رینگ و لاستیک انتخاب کنیم ؟

۱۹ آذر, ۱۳۹۵پویا

انتخاب رینگ و لاستیک اتومبیل

انواع رینگ و لاستیک

انتخاب رینگ و لاستیک متناسب با کاربری؛ فعالان بازار لاستیک توصیه می کنند به منظور انتخاب صحیح رینگ و لاستیک، پس از مطالعه کتابچه راهنمای خودرو، به کاربری ماشین تان توجه کنید. به گفته آنها، در این زمینه به عواملی مثل کاربری استاندارد یا اسپرت، تحمل بار معمولی یا زیاد و … باید توجه کنید. معمولا خودروهایی که از کمپانی خارج می شوند دارای لاستیک های فابریک با کاربری استاندارد هستند. برای نمونه روی خودرویی مثل پژو ۲۰۶، لاستیک و رینگ استاندارد با سایز ۱۴x۶۵x۱۸۵ نصب شده است.

انتخاب رینگ و لاستیک

تاثیر رینگ و لاستیک بر رانندگی

اگر شما می خواهید این خودرو را به حالت اسپرت تغییر دهید، سایز رینگ و لاستیک متناسب با این کاربری ۱۶x۴۵x۲۰۵ خواهد بود. عدد ۲۰۵ پهنای لاستیک به میلیمتر، ۴۵ عرض به میلیمتر و ۱۶ قطر رینگ به اینچ را نشان می دهد. امروزه چون نیروی انتظامی نسبت به اسپرت خودروها حساس شده است، مردم کمتر به سراغ رینگ اسپرت می روند و چندسالی است که استقبال مردم از رینگ و لاستیک های پهن و اسپرت کم شده است. کارشناسان فنی خودرو معتقدند رینگ و لاستیک های پهن یا به اصطلاح عام “اسپرت” زیبایی خاصی به خودرو می دهد اما از طرف دیگر بیان می کنند که همین لاستیک پهن باعث خشک شدن حرکت فرمان می شود.

رینگ و لاستیک

رینگ و بهبود عملکرد

گذشته از انتخاب رینگ های با سایز بزرگتر تعویض رینگ اتومبیل با رینگی که از آلیاژ مرغوب و سبک وزن ساخته شده است فاکتور مهمی در بهبود عملکرد سیستم تعیلق خواهد بود. رینگ ها قسمتی از تجهیزات خارج از سیستم تعلیق هستند در صورتیکه از آنها استفاده کنید وزن انها را کم کرده اید بنابراین عملکرد سیستم تعلیق در دست اندازه ها بهبود می یابد و همچنین عملکرد اتومبیل در سر پیچ ها بهبود می یابد. در این شرایط ترمزها نیز عملکرد بهتری خواهند داشت. البته این برتری را با رانندگی در جاده های پر پیچ کوهستانی بهتر می توان درک کرد. لازم به ذکر است رینگ هایی که به خوبی طراحی شده باشند با چرخش خود، هوا را به سمت ترمزها می مکند و ترمزها را خنک کاری می کنند. البته این سبک سازی تاثیر کمی هم در کاهش مصرف سوخت دارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته قبلی نوشته بعدی